close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כללים נכונים לשמירה על היגיינת הפה - כל הדרכים לשמור על חיוך מושלם

מערכת שורשכב תמוז, תשפ14/07/2020

לשמירה על היגיינת הפה יש חשיבות עליונה, לא רק בפן האסתטי, אלא גם בכדי להימנע ממחלות פה וחניכיים וזיהומים שונים בחלל הפה

תגיות:

מתעצלים לצחצח שיניים לפני השינה? לא מקפידים על

ניקיון יומיומי של הפה? חשוב שתדעו שקיצורי הדרך האלה עלולים לעלות לכם ביוקר. לשמירה על היגיינת הפה יש חשיבות עליונה, לא רק בפן האסתטי, אלא גם בכדי להימנע ממחלות פה וחניכיים וזיהומים שונים בחלל הפה, אשר חלקן עלולות להוביל לנזק בלתי הפיך ולטיפולים ממושכים, כואבים ויקרים. אז כיצד ניתן לשמור על בריאות הפה והשיניים באופן יומיומי? אלו אביזרים חשוב שתכירו ועל מה חשוב להקפיד? הנה כל הדרכים המומלצות.

מברשת שיניים חשמלית –צחצוח השיניים היעיל ביותר
מברשת השיניים החשמלית מאפשרת ניקיון יעיל במיוחד של חלל הפה והחניכיים, לכן רופאי שיניים רבים בעולם ממליצים מדי שנה למטופליהם להחליף את מברשת השיניים הידנית הפשוטה במברשת שיניים חשמלית. מדובר באביזר פופולארי במיוחד בשוק המוצרים הדנטליים, אותו ניתן למצוא כיום כמעט בכל בית. סוד ההצלחה של מברשות שיניים חשמליות טמון בעובדה שהן מצליחות להציע פתרון נוח ונגיש, במקרים רבים גם ברמת המחיר, אשר מאפשר צחצוח שיניים יעיל ויסודי. מבנה הראש הייחודי של מברשת השיניים מאפשר למשתמש להגיע לכל אזור בחלל הפה, גם לאזורים שקשה במיוחד להגיע אליהם, ואילו המברשת המסתובבת מסייעת בהסרת אבנית ולכלוך, מעלימה כתמים מעל פני השן ומאפשרת לנקות את רובד החיידקים על הלשון ובפנים הפה באופן אפקטיבי פי כמה וכמה מאשר מברשת שיניים רגילה. השימוש במברשת החשמלית מספק הגנה לשכבת האמייל של השן ובחלק מהמקרים היא מאפשרת לבחור בין דרגות חוזק שונות בהתאם להעדפה אישית.

שימוש בחוט דנטלי ומי פה– השלב המשלים לכל צחצוח
השימוש בחוט דנטלי מאפשר ניקוי יסודי של מרווחי השיניים. שימוש בחוט דנטלי באופן יומיומי יהווה תוספת משלימה חשובה לצחצוח השיניים ורופאי שיניים רבים ממליצים לא לפסוח עליו, היות והוא מסייע להימנע מנסיגת חניכיים ומחלות חניכיים נוספות. גם השימוש במי פה נחשב למומלץ במיוחד על ידי רופאי השיניים כפעולה המשלימה את צחצוח השיניים, היות והתכשיר מאפשר חיטוי של חלל הפה ומצליח לנקות את כל אותם אזורים בפה אליהם מברשת השיניים מתקשה להגיע. 

מברשת שיניים חשמלית לילדים – חינוך להרגלים נכונים כבר בגיל צעיר
חינוך נכון לשמירה על היגיינת הפה מתחיל כבר בגיל קטן והוא משפיע באופן מכריע על האופן בו נשמור על ניקיון הפה כמבוגרים. פעוט אשר לומד לצחצח שיניים מדי יום, בוקר וערב, ילמד לאמץ את ההרגל ביתר קלות בהמשך חייו כבוגר, מאשר ילד שנחשף לצחצוח שיניים רק בגיל מאוחר יותר. ידוע כי לא כל הילדים ששים לצחצח שיניים, במיוחד בגיל הרך, ישנם ילדים אשר פוחדים מפעולת הצחצוח, כאלו שהפעולה בלתי נעימה עבורם וישנן עוד שלל סיבות נוספות המונעות מילדים לצחצח שיניים באופן יומיומי. עם זאת, ישנן שיטות ודרכים שונות המאפשרות לחשוף את הילדים לצחצוח השיניים באופן אשר יגרום להם לרצות לשתף פעולה, החל משימוש בצעצועים שונים ועד משחות שיניים ממותגות עליהן מופיעות דמויות אהובות. מברשת שיניים חשמלית לילדים היא אחת הדרכים היעילות ביותר המאפשרות חינוך להרגלי היגיינה נכונים. מברשת השיניים החשמלית נחשבת לאטרקטיבית יותר בקרב ילדים מאשר מברשת השיניים הידנית הרגילה ולכן היא יוצרת משיכה ועניין אצלם. המברשת החשמלית הופכת כל צחצוח שיניים לטקס מהנה אותו כל ילד ישמח לאמץ בוקר וערב, והיא מאפשרת לשמור על היגיינת פה ברמה הגבוהה ביותר ובכך להימנע מבעיות שיניים עתידיות.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה